')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://riazitehran.ir/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

تدریس خصوصی

يکي از روشهاي موفق بهبود مطالعه و يادگيري روش اسکيو ۴آر(SQ4R ، از حروف اول کلمات زير تشکيل يافته است: review, recite, reflect, read, question, (scan) survey. در بعضي منابع ، در مرحلهٔ نخست اين روش به

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تدریس خصوصی


http://up.riazitehran.ir/view/2705465/%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

تدریس خصوصی

مدرس خوب تخصصی ترین مرکز تدریس خصوصی در تهران

با کادری مجرب از دبیران گزینش شده از بین صدها دبیر

شهریه مناسب و کیفیت عالی با روش های نوین تدریس

12 سال سابقه درخشان

کلیه دروس  - کلیه مناطق تهران


  برای اطلاع ازقیمت ها و مشاوره رایگان تماس بگیرید

    ( روی شماره کلیک کنید)

شعبه شرق و مرکز

77283510


شعبه غرب

46049232


شعبه شمال

26302905


شماره همراه

09127637414


تدریس خصوصی سوادآموزی


مدرس خوب دارای نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می باشد(روی لگو کلیک نمایید)






برای اطلاع از بروز ترین اخبار تحصیلی، جزوات و نمونه سوالات امتحانی عضو شوید

همراه ما باشید و ما را به دوستان خود  معرفی کنید.

https://telegram.me/riazitehran


modarese khob on twitter  modarese khob on facebook  modarese khob on facebook   
 
آخرین ارسال های انجمن

يکي از روشهاي موفق بهبود مطالعه و يادگيري روش اسکيو ۴آر(SQ4R ، از حروف اول کلمات زير تشکيل يافته است: review, recite, reflect, read, question, (scan) survey. در بعضي منابع ، در مرحلهٔ نخست اين روش به جاي survey (خواندن اجمالي) يا scan (ديد زدن)، preview (پيشخواني) را مورد استفاده قرار دادهاند که در اين صورت علامت اختصاري آن ميشود PQ4R (پيکيو ۴آر)).يا روش پس ختام است . اسکيو ۴آر از حروف اول شش مرحلهٔ آن تشکيل يافته است:




پيشخواني


سؤال


خواندن


تفکر


از حفظ گفتن



مرور کردن



پيشخواني
اگر ميخواهيد مطالب کتابي را ياد بگيريد، نخست تمام آن کتاب را يک بار از رو بخوانيد تا يک برداشت کلي از موضوعها و قسمتهاي مهم آن کسب نمائيد. اين خواندن اجمالي يا پيشخواني ميتواند شما را در يک سازماندهي به مطالب، مثلاً ايجاد نوعي ساخت سلسله مراتبي براي آنها، کمک نمايد. مطالبي که لازم است در پيشخواني فصلهاي يک کتاب مورد توجه قرار گيرند عبارتند از مقدمه يا توضيحات مقدماتي، هدفها، تيترهاي اصلي و فرعي، خلاصه، و جملات مقدماتي يا جملات موضوعي پاراگرافها. در رابطه با اثربخشي پيشخواني گفته شده است همه اقدامات فوق به فعال شدن طرحوارههاي يادگيرنده کمک ميکنند. بنابراين، يادگيرنده خواهد توانست متن فصل موردنظر را که بعد از پيشخواني بهطور کامل مطالعه ميکند تفسير نمايد و به ياد بسپارد .



سؤال
براي هر قسمتي يا فصلي از يک کتاب که ميخوانيد در رابطه با هدفي که از مطالعه داريد سؤالهائي را طرح نمائيد. يکي از راههاي انجام اين کار اين است که عناوين را به سؤال تبديل کنيد. مثلاً در رابطه با فصل موجود ميتوان پرسيد که روش پسختام چيست؟ يا چگونه ميتوان فصلي از يک کتاب را پيشخواني کرد؟ سؤالهاي خود را با کلمات چگونه، چه کسي، چرا، چه چيزي بسازيد.



خواندن
در اين مرحله، مطلب يا موضوع را بخوانيد، به هنگام مطالعه سعي کنيد سؤالهائي را که مطرح کردهايد جواب دهيد. توجه خود را به انديشههاي اصلي، جزئيات مؤيد انديشههاي اصلي، ساير اطلاعاتي که به هدفهاي خواندن شما مربوط هستند معطوف سازيد. در صورت لزوم، سرعت خواندن خود را متناسب با سهولت و پيچيدگي متن تغيير دهيد.



تفکر
سعي کنيد با تفکر دربارهٔ مطالبي که ميخوانيد آنها را بفهميد و به آنها معني بدهيد. براي اين منظور ميتوانيد کارهاي زير را انجام دهيد:


- آنچه را که ميخوانيد با مطالبي که از قبل ياد گرفتهايد ربط دهيد.


- نکات فرعي را به مطالب اصلي پيوند دهيد.


- بکوشيد تا تناقضات موجود را حل نمائيد.


- با استفاده از اطلاعاتي که ميخوانيد مسائل طرح شده را جواب دهيد. 


مهمترين اصل زيربناي تفکر در جريان مطالعه بسط معنائي است. يکي از راهبرهاي مهم به يادسپاري بسط و گسترش مطالب است. ما به کمک بسط معنائي به مطالبي که ميخوانيم شاخ و برگ ميدهيم و بدين وسيله آنها را معنيدار ميسازيم و لذا بهتر به خاطر ميسپاريم.



از حفظ گفتن
پس از خواندن هر قسمت، سعي کنيد مطالب مهم آن را به ياد آوريد و براي خود بازگو کنيد. ضمن اين کار به سؤالهائي که طرح کردهايد پاسخ دهيد. از حفظ گفتن به شما کمک ميکند تا بر درک خود نظارت کنيد و از اين طريق به شما معلوم ميگردد که چه قسمتهائي را خوب ياد نگرفتهايد و بايد آنها را از نو بخوانيد.



مرور کردن
وقتي که خواندن تمام کتاب يا کل مطلب را بهپايان رسانديد، آن را مرور يا بازبيني کنيد. بهترين راه مرور کردن اين است که بکوشيد تا، بدون مراجعه به متن، سؤالهاي مهم را جواب دهيد. قسمتهائي را که نتوانستيد به سؤالهاي آنها جواب دهيد دوباره بخوانيد. دوباره خواندن نوعي مرور کردن است. اما اين کار براي همهٔ کتاب ضروري نيست، سعي در جواب دادن به سؤالهاي اساسي بهترين راه مرور کردن است. راهبردِ از حفظ گفتن را براي فصلهاي کتاب و راهبردِ مرور کردن را براي کل کتاب بهکار بنديد.


با توجه به توضيحات بالا، روش اسکيو۴آر يا روش پسختام بر سه اصل مهم بهسازي حافظه، يعني سازماندهي، بسط معنائي، و تمرين بازيابي استوار است. دلايل عمدهٔ موفقيت اين روش و روشهاي مطالعهٔ مشابه با آن همين اصول نظري هستند.


پژوهشهاي مختلفي انجام گرفتهاند که نشان ميدهند روش پسختام در افزايش پيشرفت تحصيلي و بالا بردن کيفيت يادگيري دانشآموزان و دانشجويان مؤثر است. دريک پژوهش نشان داده شده است که دانشجويان قوي دانشگاه بيشتر از دانشجويان ضعيف از اجزاء روش پسختام سود ميبرند. در پژوهش او دانشجويان قوي کساني بودند که ميانگين نمرات دانشگاهي آنان ۱۶ يا بالاتر و دانشجويان ضعيف کساني تعريف شدند که ميانگين درسي آنان کمتر از ۱۳ بود.


چند دليل براي اثربخشي روس اسکيو۴آر ذکر شده است. نخست اينکه، رعايت مراتب اين روش دانشآموزان و دانشجويان را از سازمانبندي مطالبي که ميخوانند بيشتر آگاه ميسازد.در اينباره گفته شده است بارها شاهد بودهايم که وقتي از خواندن عنوانهاي يک مطلب غفلت ميکنيم اشارهها و سرنخهائي که ما را در يافتن سازمان آن مطلب هدايت ميکنند نيز از دست ميروند. دوم اينکه، رعايت اين مراحل يادگيرنده را وا ميدارد تا، بهجاي يادگيري همهٔ اطلاعات در يک نشست، آنها را بهصورت بخش به بخش ياد بگيرد. همچنين طرح سؤال دربارهٔ مطلبي که خوانده ميشود و جواب داده به سؤال دانشآموزان را وا ميدارد که اطلاعات را عميقتر و گستردهتر پردازش کنند. وول فولک همچنين گفته است که روش اسکيو۴آر براي دانشآموزان بالاتر از سطح دبستان مفيد است. دربارهٔ آموزش دادن مهارتهاي مطالعه به دانشآموزان پيش از پايهٔ پنجم تحصيلي اطلاعات زيادي در دست نيست. کاربرد مؤثر مهارتهاي مطالعه احتمالاً مستلزم رشد فراشناختي فراتر از سن اينگونه کودکان خردسال است.

منبع : آفتاب


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 4067


نویسنده
نویسنده : مدیر سایت
تاریخ : [جمعه 22 فروردين 1393 ] [ 21:29]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
آخرین مطالب ارسالی
تدریس خصوصی اول دبستان تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1400
معلم خصوصی ریاضی در تهران تاریخ : چهارشنبه 23 اسفند 1396
تکلیف نشانه های اول دبستان تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396
نمونه سوال فصل به فصل ریاضی هفتم تاریخ : چهارشنبه 15 آذر 1396
درسنامه و نکات کلیدی ریاضی هفتم تاریخ : یکشنبه 16 مهر 1396
درسنامه و نکات کلیدی ریاضی هشتم تاریخ : یکشنبه 16 مهر 1396
درسنامه و نکات کلیدی ریاضی نهم تاریخ : یکشنبه 16 مهر 1396
تدریس خصوصی ریاضی چهارم دبستان تاریخ : شنبه 09 اسفند 1393
تدریس خصوصی و مزایای آن تاریخ : پنجشنبه 20 آذر 1393
لغات پرکاربرد زبان پیش دانشگاهی در کنکور تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
جمع بندی عربی کنکور ریاضی و تجربی تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
10 درس پرتكرار هر مبحث در كنكور ادبيات 10 سال اخير تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
گزیده ی تاریخ ادبیات تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
واژگان پرتکرار ادبیات در کنکور تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
مزایای تدریس خصوصی نسبت به تدریس گروهی کدام است؟ تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
امتحان نهایی هندسه خرداد 96 همراه با جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
امتحان نهایی جبر و احتمال خرداد 96 همراه با جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
امتحان نهایی دیفرانسیل خرداد 96 به همراه جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
امتحان نهایی ریاضی سوم انسانی خرداد 96 به همراه جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
امتحان نهایی ریاضی سوم تجربی خرداد 96 به همراه جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
دعوت به همکاری تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
امتحان نهایی حسابان خرداد 96 همراه با جواب تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
آموزش ریاضی هفتم تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
معلم خصوصی ریاضی ششم دبستان تاریخ : جمعه 16 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل اول ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل پنجم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل چهارم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل سوم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل دوم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
حل تمرین ریاضی نهم تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
حل تمرین ریاضی هشتم تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
آنهایی که درپی کسب موفقیت هستند بخوانند تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
قواعد موفقیت در كنكور و امتحانات تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
راهكارهايي براي رسيدن به موفقيت تحصيلي تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
ترفندهای شب امتحان تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
نقش ریاضی در زندگی روزمره تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
هزینه تدریس خصوصی چقدر است؟ تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
جایگاه خلاقیت در روش های تدریس و ارائه راهکارهای تدریس  تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393
منابع آزمون آیلتس IELTS تاریخ : یکشنبه 11 آبان 1393
ما را دنبال کنید
modarese khob on twitter  modarese khob on facebook  modarese khob on facebook


با کلیک بر روی نقشه آدرس مارا با استفاده از نقشه گوگل پیدا کنید


از صفحه ما در فیسبوک دیدن نمایید


http://up.riazitehran.ir/view/2688382/tabligh%20vid.jpg

تدریس خصوصی کلاس اول دبستان

http://up.riazitehran.ir/view/2705479/MODARES6.jpg

               

    




از این منو می توانید منابع آزمون های   تافل، آیلتس،... را به صورت رایگان دانلود نمایید.




2010Prehistoric Life-Evolution and the Fossil Record.pdf
A_History_of_Literary_Criticism_and_Theory__.pdf
abgine.pdf
adyan jehane bastan 3.pdf
akhlagh herfehi.pdf
Almadkhal.pdf
aloodegi mohit zist.pdf
AMALEYATE KESHAVARZI NAHA.pdf
amozesh Ghoran sale 2 rahnemaei.pdf
amozeshe Ghoran sale 3 rahnemaei.pdf
an introduction to human resource management.pdf
analysis of urban spaces.pdf
Anasor v jozeiat banahaye tarikhi.pdf
Andazegiri va arzyabi marate.pdf
andezehgiri electrici.pdf
Arzyabi va arzeshyabi farsh.pdf
ashenaee ba abgineh.pdf
ashenaee ba abzar va mavad kar negargari.pdf
ashenaee ba ara motfakeran jahan dar bab honar.pdf
ashenaee ba mazamin mazhabi.pdf
ashenaee ba memari moaser.pdf
ashenaee ba parche va lebashay sonati iran 1.pdf
Ashenaee ba tashkilat dolat jomohri islami iran.pdf
ashenaee ba zendgi payambar.pdf
ashenaei-ba-memarie-jahan.pdf
Ashenai ba tajhizat va mavad sofal gari.pdf
ashnaii ba abzar sanaye felez.pdf
ashynaee ba farhango adabiat iran.pdf
Asibshensi varzeshi.pdf
avashenasi ve tejvide ghoran.pdf
ayeen dadrasi 3.pdf
ayeen dadrasi madani 2.pdf
az-manteghi.pdf
azmayeshgah memari computer.pdf
bafte ghali 2.pdf
bafte ghali 3.pdf
Balaghate ghorane karime-1.pdf
baraname rizi mosharekati.pdf
baresi honarhay islami dar doran moaser.pdf
baresi tasir honar iran dar shragh.pdf
baresi vijegihay makteb felezkari dar iran.pdf
barname rizi va modiryat estratejik.pdf
barnamehrizi mojtamehay zisti.pdf
Barnamerizi Shahrhaye Jadid.pdf
Biozonation.pdf
bishimi hormonha.pdf
canalhay abresani.pdf
choobshenasi.pdf
choobshenasi.pdf
Chromatin.pdf
CMMI Introduction.pdf
CMOS VLSI Design_ A Circuits and Systems Perspective 4th Ed..pdf
Control keyfi va estsndardhai honar hai eslami Iran 1.pdf
daramadi-bar-shahrshenasi.pdf
Dastan kootah.pdf
daveriye akhlagh.pdf
ecology marta.pdf
eghtesad manabe.pdf
Eghtesade Sanati karshenasi arshad.pdf
Eghtesade Sanati.pdf
Encyclopedia of Islam.pdf
enghelab islami va rishehay tarikhi an.pdf
Enghelabe islamie Iran.pdf
English in Library and Information Science (3).pdf
English in library and information sciences 2.pdf
ensan tabiat memari.pdf
environmental education.zip
ERP_Book.pdf
Ertebatat &noavari2.pdf
Essential Contract Law.pdf
esterategy hay modiryat danesh.pdf
falsafeh feghh.pdf
fanavarihi joghrafyaei dar barnamerizi rostai(GIS).pdf
Fane trajome.pdf
Fanshenasi v asibshenasi banahaye tarikhi.pdf
farhabge safavi.pdf
farhang va tamadon mosalmanan dar keshvarhai ghiremosalman.pdf

http://up.riazitehran.ir/view/586270/8779053217.gif



Related image

http://up.riazitehran.ir/view/659516/5748679021.jpg

http://up.riazitehran.ir/view/651407/7706694490.jpg

نگاهی دیگر به اسطوره ی گیلگمش

user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 437
کل نظرات کل نظرات : 26
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 13
تعداد اعضا تعداد اعضا : 248

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 533
باردید دیروز باردید دیروز : 877
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
بازدید هفته بازدید هفته : 5,194
بازدید ماه بازدید ماه : 18,966
بازدید سال بازدید سال : 64,482
بازدید کلی بازدید کلی : 1,812,158

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.239.117.1
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

https://goo.gl/maps/qVAfu4Lohfk