تدریس خصوصی
مدرس خوب تخصصی ترین مرکز
تدریس خصوصی در تهران
با
کادری مجرب از دبیران گزینش شده از بین صدها دبیر
شهریه مناسب و کیفیت
عالی با روش های نوین تدریس
12 سال سابقه درخشان
کلیه دروس
- کلیه مناطق تهران
برای اطلاع ازقیمت ها
و مشاوره رایگان تماس بگیرید
( روی شماره کلیک
کنید)
شعبه شرق و مرکز
77283510
شعبه غرب
46049232
شعبه شمال
26302905
شماره همراه
09127637414
مدرس خوب دارای نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می باشد(روی لگو کلیک نمایید)

- تغيير در رفتار
يادگيري همراه با "تغيير" است، به گونهاي که بعد از کسب يادگيري موجود زنده (از جمله انسان) رفتارش (بيروني يا دروني) به يک روش يا حالت جديد تغيير مييابد. اين تغيير هم در رفتارهاي ساده و هم در رفتارهاي پيچيده ديده ميشود.
- پايداري نسبي
درست است که يادگيري همراه با تغيير است ولي هر تغييري يادگيري محسوب نميشود، بلکه تغييرات ناشي از يادگيري پايداري (Permanency) دارند و تغييراتي را که پايداري نداشته باشند نميتوان به يادگيري نسبت داد (نظير تغييرات ناشي از مصرف دارو يا مواد، هيجانها، خستگي و... که پس از رفع اثر دارو، موضوع هيجان يا رفع خستگي و... تغييرات نيز ناپديد ميشوند). فردي که مسئله يا چيزي را ياد گرفته است تغييرات حاصل از آن را همواره با خود دارد و در مواقع لازم به اجرا درميآورد.
- تواناييهاي بالقوه
يادگيري در فرد نوعي توانايي ايجاد ميکند، بدين معني که «تغييرات پايدار در رفتار» نتيجهي تغيير در "تواناييها" است، نه تغيير در رفتار ظاهري. اگر طرف ديگر اين تواناييها هميشه مورد استفاده قرار نميگيرند بلکه بعضي مواقع به صورت بالقوه هستند و هر وقت موقعيت و فرصت استفاده فراهم شود، از حالت بالقوه خارج و به حالت بالفعل (عمل) درميآيند. مثلاً فردي که دوچرخهسواري را ياد گرفته است، اگر موقعيت دوچرخهسواري براي او فراهم نباشد اين توانايي به صورت بالقوه در فرد باقي مي ماند و هر وقت موقعيت و فرصت دوچرخهسواري فراهم شود اين توانايي از بالقوه به بالفعل (حالت عمل) درميآيد. اين بدان معني است که يادگيري هيچ وقت از بين نميرود.
- تجربه
هر نوع تغيير در تواناييهاي بالقوه زماني يادگيري محسوب خواهد شد که بر اثر "تجربه باشند؛ يعني"محرکها" (عوامل) بيروني و دروني بر فرد (يادگيرنده) تاثير بگذارد (نظير خواندن کتاب، گوش دادن به يک سخنراني و فکر کردن درباره يک مطلب و ...) بدين ترتيب تغييرات پايداري که در توانايي افراد به وسيله عواملي به غير از تجربه به دست ميآيد يادگيري محسوب نميشود.
- يادگيري يا وراثت
بحث در مورد نقش يادگيري و وراثت (Inheritance) به سه نظريه متفاوت که هر يک طرفداران خود را دارند، منتهي ميشود. گروه اول از اين ديدگاه دفاع ميکنند که "اين وراثت است که رفتار و اعمال ما را شکل ميدهد و يادگيري نقشي زيادي ندارد. گروه دوم به نقش مطلق يادگيري تأکيد و وراثت را رد ميکنند. اما در دهههاي اخير نظريه سومي نيز مطرح گرديد که در آن بر نقش "تعاملي وراثت و يادگيري" تاکيد شده است. هم از لحاظ نظري و هم از ديدگاه تحقيقي نظريه سوم بهترين ديدگاه و راهکار را دارد. از ديدگاه اين گروه هيچ کدام مطلق نيستند، بلکه آنها کاملکننده يکديگر هستند.
منبع : آفتاب
:: امتیاز: |
00 |
نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر
مجموع امتیاز : 0 |
|
:: بازدید : 2955
از صفحه ما در فیسبوک دیدن نمایید